#13

CONSUMENT IS WOONMARKT DE BAAS MET JUMBA EN KANDOOR

Jumba en Kandoor slaan hun handen ineen om gezamenlijk de traditionele woningmarkt open te breken. Gebruikers van Jumba worden vanaf nu ook doorgestuurd naar Kandoor, het platform waar professionals uit het financiële veld kosteloos antwoord geven op vragen van mensen rondom pensioen, zorg, arbeid of wonen. Sociaal huizenplatform Jumba helpt woningzoekenden en -eigenaren met data, vastgoed-, en buurtinformatie en vertaalt deze naar bruikbare kennis en inzichten over een woning. De woningeigenaar heeft met Jumba de volledige controle over zijn of haar woning. Voor het checken van interesse in de markt is geen makelaar meer nodig.

Jumba

“De woningmarkt wordt al veel te lang gedomineerd door traditionele partijen, drempels en rompslomp, die kopers én verkopers onnodig veel tijd & geld kosten. Wij, Jumba en Kandoor, zijn beide transparant en onafhankelijk en staan voor de zelfredzaamheid van de consument. We geven de regie weer terug aan de woonconsument” , aldus Sander van der Aa, medeoprichter van Jumba. “De woonconsument kan bij ons vinden wat hij zoekt en direct zelf actie ondernemen. 100% gratis en doorzichtig!”. Beide platformen zijn volledig gericht op optimale samenwerking tussen partijen in de woonketen.

Kandoor

“Wij hebben de ambitie om hét platform van Nederland te worden, waar mensen kosteloos geholpen worden met hun financiële vragen. Door de samenwerking met Jumba kunnen we nu hopelijk mensen van hun financiële stress rondom wonen afhelpen.”, aldus Tom Romanovski, mede-oprichter van Kandoor, een initiatief van pensioenenuitvoerder APG. Op Kandoor.nl laat een consument een vraag achter, waarna door een slim algoritme diezelfde vraag bij de juiste ‘gids’ belandt. De professional beantwoordt de vraag en vervolgens is er de mogelijkheid om binnen een afgesloten ruimte één-op-één te chatten. Inmiddels zijn er al meer dan 129 vrijwillige gidsen bij Kandoor aangesloten.

​Maatschappelijk betrokken én zelf leren

Maatschappelijk betrokken zijn en zelf leren blijkt een mooie win-win. Patrick Hermsen is naast zijn werk als financieel specialist, gids bij Kandoor: "Het leuke hieraan is dat je als gids inzicht krijgt in wat er speelt in je eigen branche. Daarnaast vind ik het waardevol om bij te kunnen dragen aan een menselijker financieel systeem gewoon door elkaar belangeloos te helpen."

Voor meer informatie over Kandoor, neem contact op met Olivia Smulders via olivia@omcworks.nl of via 06-29344552.

Voor meer informatie over Jumba, neem contact op met Sander van der Aa via sander@jumba.nl of 06-21134530.

Over Kandoor:

Kandoor.nl is een maatschappelijk initiatief, in 2015 ontstaan uit de innovatieafdeling van APG. Kandoor heeft geen winstoogmerk. Wel leert APG via Kandoor de consument beter kennen en experimenteert het met nieuwe digitale technieken. Inmiddels heeft Kandoor zo’n 129 gidsen en zijn er zo' 8000 vragen via het platform beantwoord.

Over Jumba:

Jumba is het eerste echte sociale woonplatform van Nederland. Sinds 2015 ondersteunt Jumba de woonconsument in het woonproces van oriëntatie tot notaris. De woonconsument is volledig vrij om acties uit te voeren op Jumba. Door jouw woning aan jouw profiel toe te voegen kunnen koper en verkoper direct met elkaar in contact komen. Daarnaast presenteert Jumba op basis van openbare databronnen allerlei vernieuwende inzichten over buurten en woningen. Met allerlei berekeningen haalt Jumba bruikbare kennis en inzichten over woningen, wijken en steden uit sociale data, vastgoed-, en buurtinformatie. Daarnaast kun je reageren op een huis of een buurt, biedingen doen en ontvangen, een review achterlaten en een indicatieve woningwaarde bekijken.

Top